lördag 6 september 2014

...solig härlig lördag...

Tiden har liksom inte räckt till förrän idag...förberedelserna startade för flera veckor sedan men arbete, annat och brist på ork har kommit mellan. Då, för flera veckor sedan var jag iväg och köpte betong (har ni en aning om hur tung en 25 kilossäck med betong är!!?? Ja, jag vet 25 kilo tung ~ himla tungt!!) Jag kånkade på fyra sådan säckar en dag då det var minst hundra grader varmt och så har jag inte varit själv på sådana inköpsplatser utan Janne förut = for runt som en yr höna, förbi betongen och tillbaka till betongen, hämta vagn och tillbaka till betongen för att lasta på säckarna osv...Jaja, säckarna (liksom några gjutformar) har varit hemma en tid, som sagt och idag startade bl.a. projekt julklappstilkverkning. Skönt att vara igång :)
Maken tyckte jag hade lite fel klädsel för att stå och vispa betong "ska du ha finklänning på dig när du gör det där?"   Nu var det ju ingen finklänning men visst, klänning och en klänning som man dessutom tycker väldigt mycket om ska man kanske inte ha på sig när man för betongsysslor. Den klarade sig dock utan missöden ;)
Annars idag ~ jag har varit iväg med de tre äldsta barnen och bl.a. köpt en doppresent. Imorgon ska vi på dop, det ska bli så skoj. Hoppas solskenet håller i sig eftersom dopet ska hållas i en kyrkoruin. 
Förutom doppresent köpte jag även lite julklappar till några av barnen. Jag tycker det känns riktigt bra att vara igång med julklapparna. Det blir inte lika stressigt när julen närmar sig om man (jag) börjar nu. Allt ska ju såklart inte ordnas så här tidigt, man måste ju ha något kvar närmare jul för att känna julmyset, men en del nu är bra att fixa färdigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar