lördag 14 mars 2015

...bara bra...

Vilken bra födelsedag jag har haft!
Mamma kom i förmiddags ~ vi pratade (eller kanske ska jag säga att lilleman pratade, han är ju himla bra på det ;)) och hade några trevliga timmar tillsammans.
Janne hade en överraskning inplanerad ikväll. Vi hade bara fått veta att vi inte enbart skulle ut och äta någonstans och att det kanske mer var ett jeansställen än klänningsställe...jag hade ingen aning om vad det kunde vara.
Men så när vi satt i bilen och jag såg var Janne svängde av och in mot stan, ja då slog det mig! Hemma hade han sagt att det kvittade vilka skor vi hade på oss eftersom vi ändå skulle ta av dem...vi skulle spela bowling!!!
...Oliver fick lite hjälp och tyckte det var superskoj att spela...
...en vinnargest...
...kvällens vinnare ~ Janne!! <3...
Efter en timmes discobowling gick vi upp i restaurangen och åt. Grillspett med gott kött, korv och grönsaker.
...bra sysselsättning...
Fler restauranger skulle anamma detta: pappersdukar där det var barn med i bordsbokningarna. Servitrisen kom med pennor till Oliver som inte märkte av någon väntetid på maten. (nu fick vi iofs inte vänta länge på maten men ändå...) Även de äldre syskonen passade det bra med ritbara dukar ;)
När vi kom hem bjöd Janne på ost och vin och nu är det hög tid för mig att krypa ner i sängen. Alla sover utom jag och det är mitt i natten ~ lördagen har tagit vid och idag väntar nya roligheter. Har ju som sagt tagit semester den här helgen :)
G O D N A T T

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder som visas upp :) Hur gick det för dig då i bowlingen ?

    SvaraRadera
  2. Kul idé, det är ju so socialt med bowling, passar alla åldrar, man behöver inte vara proffs och kan även käka lite efteråt, Toppen!

    SvaraRadera