fredag 27 mars 2015

...fjäderprydd...

Vilken dag! Oliver var på påskfest. Lite fjädrar runt mössan så var han redo (han vägrade vara påskkärring) Medan han var där var jag så himla effektiv så jag knappt tror mina egna ögon: handla på Maxi, hem och packa upp varor, slå in paket, hänga tvätt och så lite annat. 
...lilleman arrangerade fotona; gester och miner ~ eget påfund...
När jag hämtade Oliver pratade jag med hans fröknar och tackade för vår tid tillsammans. Hade tidigare talat om att jag har svårt för "avsked" så när jag hämtade honom sa dem: "gör inget nu, för då börjar jag också gråta" Mina ögon fällde en, eller två tårar, vi kramades och gjorde avskedet kort. Det fick bli så. Jag hade inte klarat mer. Avsked. Jag avskyr det. Det är jobbigt. Tårfyllt. Anledningen idag till tårfyllda ögon är ju att Oliver har haft en oerhört bra, toppen start på dagis. Bra pedagoger. Bra dagsupplägg. Roliga dagar. Många skratt och skämt. Sådant skapar tårar vid ett tack för den här tiden och avsked.
Sedan hämtade vi Tilda och styrde kosan mot Höör. Och. Som alltid. Så stannade jag och fotade och njöt av detta sagoslott. Trollenäs. Det är sagolikt vackert. Även om dagen är/var grå.

1 kommentar: