tisdag 28 april 2015

...att fotografera...

Hur gör ni om ni går förbi, tex en fin blomma i en trädgård. Så fin att ni vill fotografera den. Nu menar jag givetvis inte en blomma som står en bit in i trädgården utan kant i kant med dig där du passerar den.
 Varje dag då jag har parkerat min bil och traskar sista metrarna till jobbentrén passerar jag en otroligt vacker magnolia (inte den jag visade häromdagen, nä, den här är en mindre och hänger lite ut över vägen) Jag tittar på den året om och ser fram emot dess blomningsperiod och nu är vi där. Imorse tog jag en bild i farten när jag spatserade förbi:
Det känns lite knoffsigt att stanna och fota in på någon annans ägor. Jag hade väldigt gärna velat stanna och ta bättre bilder, men det vågar jag inte...
Jag har ingen egen magnolia som blommar i vår trädgård. Just nu bara några tulpaner samt att det blir grönare och grönare i varje vrå för varje dag som passerar :)
...solen går ner...

2 kommentarer:

  1. Jag går naturligtvis in och presenterar mig och berättar i vilket syfte jag vill fotografera den. Frågar om jag får skriva namnet eller att jag ska utesluta vart den fotats. Berättar även att jag har en hemisda den ska hamna på osv. Man skriver alltid några rader och så...

    SvaraRadera