måndag 6 april 2015

...bland backar och vitsippor...

Det blev ingen jättelång promenad tidigare idag men icke desto mindre skön. Vädret var underbart! Fåglarna kvittrade och bäcken porlade längs stigarna vi gick.
...det är väldigt backigt i Borgen (naturreservat i Vallåkra) och den här backen är VÄLDIGT brant (en gång i tiden kånkade jag mig uppför den med en barnvagn i högsta hugg, det gör jag inte om! :))
...väl ovanför backen drack vi kaffe och varm chokladmjölk...
...vi plockade vitsippor att ta med hem...

4 kommentarer:

  1. Oh så mysigt, nu blir jag nyfiken på om vi hittar massor med vitsippor imorgon när vi ska ut i skogen med scouterna.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder i hela serien :) Det här är minnen för livet för barnan :) Och så kul ni tar ut dem för att upptäcka naturen! Jag läste ett sådant tråkigt inlägg på Facebook igår hur barn i en storstad i Svedala inte kände till en enda vårblomma vid en undersökning...

    SvaraRadera
  3. så varmt att det går med kortärmat redan kallas för fusk :)

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt att ha sån natur i närheten...............:)

    SvaraRadera