söndag 26 april 2015

...droppar av regn...

Det har varit en grå och regnig dag...även natten som var gav oss mycket regn. Det var vått på marken, men uppehåll när jag körde till jobbet i morse. Men! Vilka ljuvliga dofter naturen bjuder på:  "efter regnet" och blommor och träd som blir grönare och grönare för varje dag som går. Jag njöt när jag hade parkerat bilen och gick sista lilla biten till arbetsplatsen.
Där, precis innan jag viker in i huset (jobbet) passerar jag, varje dag ett träd som just nu står i full blom:
...magnolia i blom...
Regnet som föll tidigare idag lägger så fina droppsamlingar på blad och blommor.
...tulpan i trädgården...
...ännu inga blommor men lupinbladen växer och frodas...

1 kommentar:

  1. fina bilder, fast somjag sagt tidigare känns lite som fusk att ni kommit så långt i våren :)

    SvaraRadera