fredag 3 april 2015

...jord och örter...

Det var kallt imorse. Fick skrapa bilrutorna (och som varje gång jag måste göra det så är jag lite sen ut till bilen ~ men jag hann i tid till jobbet, vet inte var jag "jobbar in" den där sena minuten...) Och en kall morgon bjudet ofta på en härlig dag och så är det idag. Sol och en väldigt blå himmel.
I en av Herrgårdens flyglar på Fredriksdal är det årstidsanpassade utställningar. Det doftar underbart där nu. Jord. Örter. Trä.  
...min favoritört, timjan...
Tilda stannade till vid ett bord och fick lite såtips.
...väntar på syrran...
...pysslar ihop en såkruka...
...jord i krukan och så ett solrosfrö...
...nu gäller det att vattna och se efter krukan så att det blir skörd...
Nu är rasten slut och om två timmar även arbetspasset ~ då ska jag hem ich göra vad jag kan göra i förväg till buffén imorgon.

3 kommentarer:

  1. Blommor jord o kvistar är jag kompatibel med, däremot är det snyggt att njuta till :) Men jag önskar dig en Glad och trevlig Påsk :)

    SvaraRadera
  2. Vi hade frost i morse brrr...
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. frost var det igår morse även här men det gick över i sol o ca 7-8 plus :)

    SvaraRadera