söndag 5 april 2015

...Kullaberg...

Det var tidig eftermiddag när vi kom upp till Kullaberg. Medan vi körde dit såg jag fram emot att få njuta av utsikten. Ovh som jag njöt, men innan dess tittade vi in på Naturum. Ett litet museum alldeles intill Kullens fyr. Där kan man läsa om växt- och djurriket i området.
...Tilda klappar en sjöstjärna...
Det är så vackert att stå nära nära långt ut på kanten av berget och titta ut över den, på vågorna som slår hårt mot stenarna långt långt ner. Bilderna gör inte verkligheten rättvis. När man står där vid Kullens fyr och blickar ut över vattnet är utsikten bedårande vacker.
...groupie...
...fyren på Kullaberg...
...<3<3<3 Tilda <3<3<3
...det är ju en pinn- och stockman vi har så det här är ju inte särskilt förvånande; han var trött och ville bli buren men när den här stocken "dök upp" var tröttheten som bortblåst ;)...
...Mölle ~ sååå fint med alla gamla hus, önskar jag kunde backa tiden och få vara i Mölle "förr i tiden" under badparadisets glanstid ~ när damerna hade badmössor och herrarna baddräkter ;) ~ det var ju så "förr" eller hur?...

3 kommentarer:

  1. Så vackert! En sådan trevlig utflykt :) Mäktiga bilder :) Jag har alltid velat se Mölle, har blivit ditbjuden många gånger... Jag ångrar mig... Nu har dom sålt huset...

    SvaraRadera
  2. Vackert! Det var många många år sen jag var där, får ta en tur dit igen nån gång!
    Men tills dess får jag njuta av dina bilder! :)

    SvaraRadera
  3. läskigt o stå så högt upp o titta ner :)

    SvaraRadera