onsdag 29 april 2015

...morgonens skratt...

Morgonens skratt fick jag när vi tittade på morgonshowen på Barnkanalen. Jag gillar alla programledarna men Markus är en klar favorit. 
Ett inslag i morgonshowen är två minuters tandborstning (få barnen att lämna tv:n för att borsta sina tänder utan protester, gissar jag) Markus borstar sina tänder samtidigt som han står och pladdrar och är lite Markusstollig och undrar varför han har så svårt att göra en sak i taget. Han plockar med något han har på bordet, han tittar sig omkring. Just det, jag skulle ju borsta tänderna! Stor igenkännande faktor på detta om man har barn. Det låter säkert inte roligt här och nu när jag skriver ner det, men jag skrattade högt i soffan.
Jag: Visst är Markus rolig, Oliver? 
Oliver: Nä. Jag tycker bäst om Nina.
Jag: Amen. Markus är ju jätterolig!!
Oliver: Nä.
Nähä. Där tycker vi tydligen inte alls likadant ;)
Markus tyckte man kunde lyssna på musik medan man borstar tänderna ich satte igång Heroes. Bra låt, tyckte han (och jag ;)) och dansade och glömde borsta tänderna...
Just på mornarna är det inte såhär hos oss. Vi har inte igång tv:n på vardagarna när vi ska iväg. Janne och jag vet att det hade blivit tråkigt liv och kiv så den (tv)biten är inte ok här hemma. Men man känner ju så väl igen att barn "ska bara" göra det och det och "bara säja en sak, pappa/mamma" :)

2 kommentarer:

  1. Sådana barnprogram är bra :) jJag kommer ihåg vad min minsta brorsa lärde sig bra på: Fem myror är fler än fyra elefanter :)

    SvaraRadera
  2. görs inte så många bra barnprogram idag :)

    SvaraRadera