fredag 10 april 2015

...premiär...

En slags premiär blev det tidigare ikväll. 
Det var ett hiskeligt holabalo och vad jag än gjorde eller sa hjälpte inte. De som höll i holabaloet struntade i mig. Detta var mitt i "dagsattgöramiddag"tiden. Så vad gjorde jag? Jag satte en kniv i handen på lilleman och visade hur han skulle skära gurkan.
Han klarade uppgiften med bravur ~ dock var det inte kul hela gurkan ut, om man kan säga så, jag fick ta över efter några skivor och lite hackande. ("bara för att" så kan jag påpeka att jag stod och tittade (och hjälpte honom) hela tiden) En stolt liten man som har haft knivpremiär en fredag som den här. (holabaloet lade sig, kan jag ju också berätta)

2 kommentarer:

  1. Roligt att få hjälpe till med middag.

    SvaraRadera
  2. ta vara på det så länge det varar :)

    SvaraRadera