måndag 6 april 2015

...små påsar...

Godmorgon :) Många har svårare att sova när vårens morgonljus glimtar in i rummet genom gardinen. Inte jag. Men maken. Jag sover. Och skulle man vakna är det ju bara att blunda och somna om, tycker jag. Det går inte, tycker Janne. Jaja. Annandag Påsk. Ännu en ledig dag tillsammans. Inget särskilt på agendan mer än en skogspromenad för dem som vill ~ lite varm dryck ska medtagas. Mysigt.
Här är påsarna med örter (att göra te av) som häxan gav Tilda och Oliver i torsdags när vi var på Fredriksdal. Söta.
...gott kan man ju tycka med eget örtte...
Svarta vinbärsblad. Vi har stora vinbärsbuskar i trädgården och jag har många gånger tänkt att testa att torka bladen och göra te av dem. Men inte nu. Jag smakade av Olivers te...och riktigt ärligt talat var det inte alls gott. Jag tyckte det smakade alger. Inget ont om alger men inte som te gjort av svarta vinbärsblad :( Oscar smakade också. Han tyckte det smakade ännu värre. Lagård. (ladugård) Nja...kanske inte fullt så illa, men...
Det här var godare. Mycket godare:
Önskar alla en härlig annandag Påsk!!

2 kommentarer: