torsdag 16 april 2015

...vardagslyx...

En vardag...
# jobb 
# läxhjälpare
# disk och tvätt (dock inte sagt med negativ klang som man kanske kan tro)
# matshopping
# annan shopping ;)
# familjen <3
# promenader
# skapande 
En vardag kan klä sig i många skepnader. Ibland får man lyxa till vardagen och det gjorde jag i tisdags då jag mötte Ann i Lund. (men även ovanstående vardagar kan vara lyxiga, det får man inte glömma ~ det kan vara lyx att ibland få stå själv i tvättstugan ;), det kan vara lyx att köra till Ica Maxi utan sällskap ;), det Ä R lyx att vara med familjen <3)
Vi strosade bort mot Domkyrkan. Jag trodde att träden bakom kyrkan skulle stå vackert i blom och då skulle jag ta några foton. Men se det gjorde dem inte. Det blev istället några bilder på kyrkan med en gråmulen himmel i bakgrunden.

Det regnade en del  och vi bestämde oss ganska snabbt för att hitta en restaurang. Vi hittade den här:
En restaurang som serverar en asiatisk buffé. Sååå mycket gott!
...sushi hör inte till min favoritmat, men jag smakade några bitar och den med grön topp var riktigt god...
...blandad kompott; kyckling i olika såser, grönsaker, räkor och musslor m.m...
...fint i taket...
Det där var min v a r d a g s l y x en helt vanlig, regnig tisdag :)

2 kommentarer:

  1. fina bilder o bra tankar om vardagen. Det pratas ju en del om den gråa vardagen sällan någon nämner den lyxiga grå vardagen :)

    SvaraRadera
  2. Härlig mat det där (nej usch nej inte sushin...)
    Du gör ju helt rätt: man måste krydda livet med allehanda "godheter"!

    SvaraRadera