onsdag 13 maj 2015

...blå himmel, regndroppar och så en bok...

God morgon :)
Vilket väder morgonen bjuder på. Regn som om himlens alla portar står på vid gavel. Och likadant var det under eftermiddagen igår.
Är det bara jag som är trött på det här gråa? Visst vill man ha sol och värme nu. Vi har ändå nått mitten av maj månad nu. Här i Skåne hade vi ingen direkt vinter så från någon gång i höstas så har det faktiskt varit väldigt grått väldigt länge.
I måndags var jag ute och fotograferade rapsfältet som är runt knuten. Det blåste men himlen var blå. Jag hade tänkt fotografera Oliver mitt bland rapsen idag ~ gör jag det får han ha full regnmundering på sig. Tja, varför inte, lite annorlunda än tidigare års "modell-mitt-i-rapsen"foton - då har barnen haft linne och shorts på sig. Vi får väl se om han går med på det...♥
...i måndags...
Vi är lediga idag. Så skönt. Väldigt välbehövlig ledig dag känner jag. Vi ska ut och fixa ärenden...det stundar kalas i helgen och vi ska köpa någon mer present.

...efter regnskuren: på promenad uppför blomsterstjälken...

...lupinblad...
Jag har sagt det förut och jag säger det igen; jag arbetar på en kanonbra arbetsplats med de bästa kollegorna! Vi trivs bra tillsammans och vid flertalet tillfällen får vi höra att det märks när en utifrån kommer in bland oss. Härligt härligt!! Vi både skrattar och gråter tillsammans.
Hittade en bild på facebook som jag lånar (Heather A. Stillufsen - underbara små träffande meningar som väcker till eftertanke) Extra passande eftersom jag just nu läser en bok sal 2 som handlar om en kvinna som har varit dansös men sadlar om till barnskötare och börjar jobba på en kvinnoavdelning med kvinnor som har barn, har fått barn, väntar barn. Handlar om känslor, om kvinnokroppen...om barnskötaren som ser det lilla som är så viktigt för den drabbade i vad det än må vara. En trygghet. Barnskötaren vågar inte alltid se det lilla, säga det lilla extra, göra det lilla extra...för så gör inte de andra i personalstyrkan...det där får en att tänka till. Både en och två gånger.
Önskar alla en härlig dag!!

1 kommentar:

  1. Alltså rapsfält runt knuten.....ser fram emot fler gula foton framöver!

    SvaraRadera