söndag 17 maj 2015

...den här söndagen...


...molnig dag...
Som vanligt, höll jag på att säga så klarnar det upp på kvällskvisten. Det har regnat och blåst idag och några mil härifrån har det t.o.m. haglat, läste jag någonstans. NU, halv nio på kvällen skiner solen :)
...har varit på barnkalas ("mamma, kalaset var jätteroligt!!" var det första han sa när vi gick till bilen ~ bra betyg till kalasfixaren)...
Trädgården frodas. Måste ta hand om rabarberna i veckan som kommer. Saft, paj eller kräm? Kanske lite av varje.
Av rabarberbladen ska jag gjuta betongfat. Det kommer att bli några riktigt stora.
Ännu blommar inte syrenerna och det är bara bra, tycker jag. Det ska vara sol och värme så att man kan sitta nere i trädgården och njuta av den ljuvliga doften.
...under äppelträdet...
Ännu en lång arbetsvecka har jag framför mig med bara en ledig dag på åtta dagar. Sedan blir det bara bättre. Tror att jag sedan bara har "korta" veckor innan semestern stundar :)
Önskar er en skön söndagskväll.


3 kommentarer:

  1. ohh härlig rapsfält o så har du rabarber också gott med paj :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina bilder från trädgården :) Nu längtar jag efter rabarberpaj...

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig natur..............:)

    SvaraRadera