torsdag 14 maj 2015

...en kärleksfilm...

Vilken härlig dag!! Sol sol och bara sol ~ och så ledig i tre dagar. Det är bara bäst just nu ;) 
Bra dag på jobbet ~ det är alltid lite lugnare i huset på helger och röda vardagar: mindre folk i rörelse då inget "kontorsfolk" jobbar. Med detta inte sagt att de tjoar rundor ;) men mindre rörelse skapar ett lugn som inte infinner sig på samma sätt en vanlig vardag.
Igår var vi lediga och uträttade en del ärenden som planerat. Kusinens presenter är köpta, både inför släktkalaset på lördag samt barnkalaset som Oliver ska på på söndag. Efter alla inköp körde vi hem och kröp upp i soffan. Lite småruggiga pga vädret (total motsats till dagens; igår vräkte regnet ner!) Perfekt filmväder. Vi (mest jag) brukar inte se film på datorn men det gjorde vi igår. Oliver ville se mamma Mu så den såg vi. Jag gillar mamma Mu, men igår kunde jag inte riktigt hålla ögonen öppna hela filmen. Slumrade till några gånger men vaknade med ett ryck varje gång Oliver vände sig om och tittade på mig. Sover du, mamma?? Jag drog en liten vit lögn: såklart att jag inte sov...
När filmen var slut gick Oliver och lekte och jag satt och bläddrade lite bland romantiska filmer och hittade den här:
The best of me. Gillar man romantiska filmer så är den här verkligen man ska se, tycker jag. Förutsägbar? Både ja och nej. Visst kan man gissa sig till vad som aka hända men jag tycker nog filmen tig nya svängar då och då.
Kille och tjej blir kära i varandra. De skiljs åt och återses 21 år senare pga ett dödsfall. De ser tillbaka på sina liv, då och nu. 
Filmen får 5 starka värd att sepoäng av fem möjliga av mig.
Klicka på länken för att se ett klipp från filmen: http://youtu.be/mrEvBiqoeRc


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar