onsdag 27 maj 2015

...i stallet...

g o d • m o r g o n
Idag ska vi köra ut på Väla en sväng. Jag ska köpa Mors Dag present till mamma samt titta efter lite annat smått och gott. Skolavslutningskläder står på inköpslistan i dessa tider. Frågan är om man ska satsa på sommarkläder eller något mer höstlikt ;) ;) Alltså, vädret som råder är ju ett STORT aprilskämt ~ det är ju snart juni...och ingen, INGEN värme!! (en dag med sol räknas inte även om det eventuellt var skönt i någon vrå där det rådde lä, nä det räknas inte!!)
...Tilda och Casper...
Eftersom jag var ledig igår kunde jag vara med ich titta på Tildas ridlektion. Hästar är respektingivande djur, tycker jag. Och mycket vackra. Medan eleverna ryktade "sina" hästar gick jag runt i stallet och klappade och pratade med hästarna. De luktar så gott!! I det här stallet finns en häst som liknar Pippis Lilla Gubben, men den här är brunprickig. Där finns även en som är "brunfläckig" (som svartvita kor) och den är min favorit ~ såååå fin. Tildas favorit heter Casper och är en fjording.
Det är verkligen roligt att se Tildas glädje när hon rider samt hennes utveckling från förra gången jag var och tittade på en lektion. Hon har ju faktiskt bara ridit två terminer (en gång/vecka)
Igår fick de rida ut en liten stund.
Trevlig onsdag till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar