söndag 31 maj 2015

...Mors Dag...


Bordet idag pryddes av syrener från trädgården ~ en riktig favorit bland trädgårdsblommor. Doften spred sig snabbt på nedanvåningen :)
Mamma kom först och fick en blomma av mig...plym- någonting, jag kommer inte ihåg hela namnet men tycker blomman ser fin/rolig ut med sina krusiga  blomblad.
Mamma fick även ett klot i betong som jag gjort samt servetter. Det är från mamma jag har "ärvt" mitt "tycker-om-servetter-så-mycket-att-jag-är-en-servettnörd" Men jag är mer servettnörd än mamma. Jag älskar fina servetter!!
...Jannes mamma fick blommor och duschtvål...
Janne bjöd på grillat med potatissallad och en grönsallad med en himla massa gott i. Jag stod för för- och efterrätten:
...grillad avokado...
...grön shot (som bestod av spenat, gurka, avokado, vitlök samt olika kryddor) och en räksalsa...
...Oscar och Oliver var på annat håll i huset när bilden togs...
...hemmagjord chokladpannacotta med varma hallon...
Mycket prat med många olika samtalsämne (skola, barn, politik, väder/vind, mat, jobb, hobby...)och mycket skratt! = det var trevliga timmar som passerade :)
Just nu doftar det såååå gott i vardagsrummet, ja i hela huset (har tagit över syrendoften) av de fina liljorna jag fick av svärföräldrarna idag.
...fick färska kryddor av mamma ~ timjan är en av mina favoriter, luktar gott och är fin att titta på...
g o d n a t t 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar