tisdag 5 maj 2015

...olika stilar...

Det är tur att människan inte härskar över vädret som vi bjuds på, det hade inte varit bra i längden om vi skulle vara där och röra rundor men idag har det regnat heeeela långa dagen. Sådär lagom skoj. På jobbet har jag sett andra vyer än vanligt. Det skadar inte, bara nyttigt (i lagom dos ;))
Eftersom det som sagt regnar inleder jag med en favoritblomma ~ magnolia som tar mig till något helt annat än regniga dagar.
På Louisiana ställer många konstnärer ut. Några utställningar är fasta men en hel del skiftar under året. Under vårt besök där i söndags var det några utställningar som föll mig mer i smaken än andra ~ precis som sig bör när man går och tittar på konst. Allt behagar inte alla...
Jeff Wall ~ stora foton med bakgrundsbelysning. Alldagliga händelser speglades i bilderna. Jag gillade de och   hittade snabbt en favorit.
...rensning av fjäderfä pågår ~ usla arbetsförhållande/lokaler/hygien men ta en titt på bilden nedanför och se kvinnans glädje...
Vi äntrade en annan utställningshall där David Hockneys alster gjorda i kol visades. Fem kolteckningar...samma motiv, olika årstider.
I en annan hall fanns Peter Doigs stora färggranna tavlor. Han bor i Trinidad ich visst kan man se det i tavlorna:
Flera utställningar fanns på plats och som vi tittade på men de här tre föll mig bäst i smaken. 
...kulturgänget ;) ~ Elin var hemma och pluggade...
Barnen fick testa roligheter i en verkstad som var barnanpassad...men mer om det en annan dag :)

2 kommentarer:

  1. inte ofta man går o kollar på utställningar :)

    SvaraRadera
  2. Tjosan, nu har jag varit lite seg ett tag, men nu måste jag titta in och säga hej iaf <3
    Så vackra foton, blev lite förälskad i kol-motiven, fasen borde åka till Köpenhamn oftare! :)
    Kramar

    SvaraRadera