fredag 15 maj 2015

...solig dag...

Dagens väder inbjöd till utevistelse. Elin och Tilda tog tåget till Malmö en sväng och Oscar, Oliver och jag körde ner till stan för att leka på lekplatsen på Gröningen.
Vi parkerade bilen och knallade in på en närliggande Ica-butik och köpte med oss frukost. Därefter traskade vi bort till lekplatsen som dessvärre var inhägnad pga målnings(tror jag)arbete.
...Helsingør i bakgrunden...
Det blev en promenad på Strandpromenaden. Skäms ju nästan att säga det, men jag har aldrig promenerat där förut. Där är så fint. Och att vi har en strand mitt i stan, det har jag ju hört såååå många gånger, men jag har inte sett den. Förrän idag.
...frukost; frallor och äpple...
Nog är Helsingborg en vacker stad!!
Vi strosade, vi satt och pratade och njöt  av den härliga solen och förbipasserande människor som också var (är) lediga den här klämdagen...vi ville inte köra hem så vi körde vidare...

2 kommentarer:

  1. härligt med solen nu saknar vi bara den där värmen också :)

    SvaraRadera
  2. Härlig utflykt :) Ännu en oförglömlig picknick för dina barn! Vackert!

    SvaraRadera