söndag 24 maj 2015

...vi vann!!...

Godmorgon :) Lite seg är jag allt idag men det är bara att pallra sig iväg till jobbet.
Hann hem från jobbet igår innan Eurovision hann starta och under nästan  alla låtarna lyckades jag hålla mig vaken. Jag råkade visst somna precis innan Italien (som sista låt i startfältet) sjöng och vaknade strax efter när mellanakterna var i full gång. Sedan var jag vaken. Det blev ju så spännande att man inte kunde annat än vara vaken. Ända till slutet. Kom inte i säng förrän klockan var två så det straffar sig nog ikväll. Men vad gör det. Vi vann ju!! 
Jösses vad spännande omröstningen var. Jag satt och hoppade och tjoade i soffan. Ett tag verkade det som vi skulle komma trea och det är såklart också himla bra...men det ÄR ju ännu bättre att vinna!! :) och när det återstod några länders röster stod det klart att Sverige stod som segrare i årets Eurovision!!!
...när man förstår att vinsten är i hamn, men för en sekund knappt vågar tro att det är sant...
Skön söndag önskar jag er alla!!



bilderna har hag lånat på nätet

2 kommentarer: