lördag 27 juni 2015

...hopp!!...


...vattentornet på Råå i bakgrunden...
Godmorgon :)
Igår gick Janne på semester och därmed lilleman på sommarlov. Han sover fortfarande, lille mannen. (Klockan är halv tio och HUR ofta sover han så länge? INTE ofta.) Antagligen eftersom han fick vara uppe lite längre igår och hoppa. En ny studsmatta införskaffades igår. Vi har haft några stycken som ett antal höststormar tagit och efter sista så har vi inte köpt någon ny på några år. Men nu så. Och gissa om barnen blev glada. 
Familjen åt traditionell tacos igår. Själv åt jag ugnsstekt laxfile med en väldigt god röra till. Tillbehörstips!!
Man bryner majskorn med vitlök och lök. Mixar detta sedan med gräddfil (jag tog turkisk yoghurt) och kryddar med salt och peppar. Blandar i en tärnad tomat. Klart! Mycket gott!! (Dock var det bara jag i familjen som tyckte om röran, men det gör inte mig något ;) mer till mig ju!! ;))
...god röra...
...ugnsstekt lax kryddad med egenblandad tacokrydda...
Önskar alla en härlig lördag! Själv ska jag en sväng till Väla med de stora barnen ~ en snabb sväng bara: i eftermiddag väntas kusinerna hit :)
...vackra vackra vallmofält...

1 kommentar:

  1. åh, jag älskar de där vallmobilderna..........!!! :)

    SvaraRadera