måndag 1 juni 2015

...i den lilla staden...

Godmorgon :)
Idag har jag tagit en semesterdag ~ skulle egentligen jobbat kvällspass men Janne är iväg på konferens och kommer hem först i morgon. 
Vi börjar som vi brukar börja en ledig dag, lilleman och jag; morgon/frukostmys i soffan...förmiddagstimmarna brukar svischa snabbt förbi (det gör även eftermiddagstimmarna). En biblioteksrunda i eftermiddag med Tilda och så får vi se om vi ska köpa avslutningskläder till henne...
I lördags var det ju som sagt en del repetitioner inför sommarens föreställningar i Astrid Lindgrens Värld. När vi kom till Junibacken blev Madicken,  Abbe och Lisabeth som bäst avlusade...sång och lek och vi stannade och tittade:
En liten stad är uppbyggd i parken ~ Vimmerby som det såg ut när Astrid var en liten flicka. I några av husen kan man se olika scener från olika böcker. Bl.a. när Emils familj var på middag hos Borgmästaren och Emil rider in med häst mitt i maten bland det "fina stadsfolket". I ett annat hus kan man titta in i godisbutiken där Pippi köpte en himla massa kilo godis! 
..."titta här!!" Jag trodde att jag skulle titta in genom fönstret...
...men såklart skulle jag se när Oliver satte foten i stuprännans slut och vattnet forsade på foten ~ hur kunde jag tro något annat ;)...
...torget i Vimmerby med Stadshotellet rakt fram ~ det var där Alva i Madicken dansade med sotaren...
...i en annan del av staden ;)...
Trevlig måndag allihop!!

1 kommentar: