tisdag 30 juni 2015

...sista junidagen...

 Sista juni idag och jag tror inte jag är ensam om att tro (och vilja tro) att IDAG är dagen då sommaren kom till Skåne. Ja, ja vi får väl se vart det barkar hän...men idag har varit en underbar dag. Det känns som semester idag, men jag får ge mig till tåls ytterligare några dagar. Ledig har jag i alla fall varit och är det imorgon också. Så skönt.
Mamma/mormor har varit här. Tilda har haft kompis. Vattenkrig i trädgården. Studsmattehoppning. Bocciaspel i kvällningen. Ja. En bra dag. Riktigt bra.
 Innan kvällsmaten gav jag mig ut på en promenad. Varma vindar blåste i sädesfälten. Det lät som de prasslade när jag traskade längs med fälten. Rogivande ljud.
Där vägen svänger slog en ljuvlig doft mot mig! Ljuvliga jasmin.
I morgon välkomnar vi  j u l i.

1 kommentar: