söndag 5 juli 2015

...längs en varm promenad...

Å, ljuva sommarkväll. Bara 7,5 timmar kvar att jobba ~ sedan väntar semestern runt knuten :) Det ska bli så skönt att vara ledig en längre sammanhängande period. Jag kan ju med mitt schema i bland  lyckas få nästan en vecka sammanhängande ledighet men det är inte detsamma som s e m e s t e r.
Jag nåddes av ett mms när jag hade en liten stund kvar att avverka på jobbet i eftermiddags. Familjen befann sig på stranden i solläge:
...de var mestadels i vattnet, här är det nog mest en liten glass- samt en pytteliten solpaus :)...
Planen jag gjorde upp med mig själv igår innan jag somnade var att gå upp klockan fem för att gå till jobbet. Dock sov jag inte superbra i natt (vaknade hundrafemtioelva gånger och trodde att jag hade försovit mig...) och var supertrött klockan fem. Vred fram klockan en timme och körde till jobbet. Därför var jag "tvungen" att promenixa efter jobbet. Så det gjorde jag:
Med en podcast i öronen:
Den är bra, som jag skrev häromdagen när jag hade lyssnat på avsnitt ett och två. Idag var det alltså daga för tredje avsnittet och även här lite eftertanke och lite skratt/leenden under lyssningen.
Jag fick längs en väg jag gått förut, dock inte så ofta. En mysig väg med gulliga hus. Jag vek av och hamnade på en, tror jag traktorväg. Breda däckspår. Högt gräs. Mellan åkerfält och surrande insekter (inte det skönaste när man är VÄLDIGT varm, men men...) Vackert var det hur som. 
...först åt ena hållet...
...en damm där många fåglar hade landningsbana medan jag gick förbi...
...och sedan åt andra hållet, man måste ju tillbaka ;)...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar