fredag 14 augusti 2015

...å, så mycket gott...

Igår lunchade Oliver och jag samt en vän på Tomatens Hus ~ en liten oas, en pärla så söt inte alls långt härifrån. VARFÖR jag inte har tagit mig dit förut är och förblir en gåta. 
En liten butik med tomater i alla dess färger, bröd, chutney, marmelad, oljor m.m.
Man kan strosa i det lilla växthuset och titta och insupa ljuvliga gröna dofter.
...salladsbasilika...
...i butiken...
Jag köpte en tomatchutney ~ jag har ännu inte öppnat burken, men smakade chutneyn i butiken och den är så god att man kan äta den med sked direkt ur burken om man vill ;) även tomatknäckebröd fick följa med hem. Den smakade och köpte jag på Råå julmarknad för några år sedan, gissa in de var goda eller GOOODA!
Lunchen intogs i den här mysiga miljön:
...och är man i tomathimmelriket så väljer man såklart en tomatpaj till lunch :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar