torsdag 20 augusti 2015

...buffé...

Janne fick ju ett restaurangbesök av mig i present när han fyllde år förra veckan. Bara han och jag. Idag var det dags. Barnen var hemma själva och vi körde till stan (Helsingborg) där jag hade bokat bord på Yazhou. En restaurang som ingen av oss besökt men som jag bara hört väldigt positivt om när jag "frågat runt".
Asiatisk buffé samt mongolisk mat som man plockade råvaror och lämnade till kocken som lagade till maten.
...vi började med sushi...
Jag måste ju säga att jag tycker sushi är överskattat. SÅ himla gott är det inte. Det smakar bara ris...soja+ingefära+wasabi sätter dock piff och sting på (ursäkta mig) risbollarna. 
Jag åt mycket skaldjur. Jösses, vad gott!
...havskräftor, musslor, scampi, bläckfisk, groddar, paprika och en massa annat gott :)
Där fanns kött, friterade räkor m.m. jag höll mig dock som sagt till skaldjuren. Det blev två goa tallrikar med havets läckerheter.
Avslutningsvis lite glas, frukt och chokladmousse till efterrätt. Sååå gott alltihop och mycket prisvärt!
(jag tror våra barn kommer att välja den här restaurangen när det är dags för dem att välja vart vi ska äta när de fyller år...och varken Janne eller mig emot :))

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! <3
    Det var riktigt mysigt och väldigt god mat. Dit går vi nog fler gånger.
    Det blev matkoma när man kom hem.... :)

    SvaraRadera