onsdag 19 augusti 2015

..."jag tycker om"...

Idag började simskolan för Oliver. Han har nog sett fram emot den med blandade känslor. Häromdagen talade han om för mig att vi ju inte hunnit träna på att vända från mage till rygg i vattnet. Jag svarade att det kommer han att träna mycket på på simskolan så det kommer han att lära sig.
Just nu är det mycket tjatter och många funderingar från minsta ♥t. Det är mysigt att höra hans småfnulande :)
Från baksätet i bilen på väg till simskolan i eftermiddags:
"Mamma. Jag längtar till min födelsedag när ska vi ha vuxenkalas?"  Allt i samma andetag. (Oliver fyller år i januari) Han fortsatte: "Mamma, jag tycker om julafton. Jag tycker om påskafton. Mamma, jag tycker om dagen man bara har hjärtan. Och så tycker jag om fredag och lördag." Sådär. Han tycker om mycket, min lille man ♥
...upptäcker: "mamma, någon har glömt sina badbyxor" på kroken bakom mig...
 
"Det är ju så att jag kommer ju inte att prata." SÅ sa Oliver till mig när vi satt och väntade på att hans simskolegrupp skulle börja och jag nyss hade sagt till honom att man svarar "ja, jag är här" när man blir uppropad. Oliver pratade inte, räckte upp handen men inte mer. Men i bassängen gjorde han vad han skulle och han tyckte det var så skoj.
Det var en liten nervös pojke som hoppade i bassängen och en mycket glad och nöjd liten pojke som kravlade upp på bassängkanten när lektionen var slut ♥

2 kommentarer:

  1. Hahaha, ja man kan sakna det där när de var små.......
    P.S. Vilken blick!

    SvaraRadera