onsdag 12 augusti 2015

...min VIKTonsdag nr. 2...

Nu vet jag hur jag ska göra med dessa VIKTinlägg. Mellan varje onsdag om jag känner behov ska jag skriva några rader som ställs in att publiceras på onsdagarna...det totala inlägget avslutas med några rader om själva viktpluset eller minuset (vilket jag såklart hoppas att det ska bli mest och oftast av. Mest kommer det ju att bli, men oftast...några små plus räknar jag med under tiden som jag gör detta)
Veckan som varit har varit bra. Jag har promenerat mycket och jag har inte övertrasserat mina propoints. Det har jag verkligen bestämt mig för att aldrig göra!! Jag har ätit gott. Vi firade maken med släkten i lördags. Tur att jag planerade maten, extra lätt att fördela mina propoints då.
...pavlova i ugnen - recept enligt viktväktarna (men jag har i lite mer citronsaft) och jösses vad god den här marängen är!! Inte alls så söt som "vanlig" maräng är ~ den här "tårtan" serverade jag till kaffet med massor av färsk frukt och vaniljvisp till dem som ville ha det...

...en del av efterrätten ~ chokladmousse, enligt viktväktarna. De höll sig inte så länge stod det och därför frös jag in dem och då blev det plötsligt lite glassaktigt :) mums...

...efterrätten bestod av tre små glas; chokladmoussen som jag skrev om här ovanför, en jordgubbssoppa samt en fruktfromage som dekorerades med små chokladverktyg....


Nu har jag berättat om efterrätterna och tårtan. Började visst i fel ända ;) Nu lite om lördagens mat:
Jag älskar mat och jag älskar verkligen sallader som är fyllda med goa grejor! Och man kan ju blanda i så mycket som är gratis i propoints om man är viktväktare.
Så. Såklart serverade jag en sallad i lördags till maten när mannen firades. Sockerärtor. Paprikor i olika färger. Isbergssallad. Ruccola. Champinjoer. Gurka. Groddar. Tomat. Goooott!! Till detta hade vi en kycklingfilé som blev mycket uppskattad. Jag trodde sällskapet skulle tycka att det smakade lite underligt eftersom fileérna var kryddade med bl.a. kanel, kryddpeppar och chili ~ men alla tyckte om det. Ris kokt i kokosmjölk eftersom rätten var lite karibieninspirerat enligt receptet. Jag har ju sedan början av året valt bort bröd, pasta, ris och potatis (vilket min mage mår så mycket bättre av) så riset åt jag inte av...desto mer av salladen då ;)
Hej igen :) NU är det onsdag och jag har precis vägt mig. Igår fick jag ett ryck och var helt övertygad om att det skulle stå plus någonting på vågen. Det kändes som det och så skulle det ju kunna var eftersom kroppen ibland kan spela en spratt, fastän man varit "duktig" och bara ätit inom sin propointsram. Man kan ju hamna på en platå ~ en vikt som man har vägt länge kan ta längre tid att komma förbi. Jag är snart nere på en sådan vikt. Jag hoppas slippa stå stilla då. Gör jag det bet jag att det blir en utmaning: att fortsätta följa viktväktatprogrammet och inte tröttna. Jag har ju lovat mig själv att fortsätta...jaja. Det tar vi då och om jag hamnar på den där platån.
Idag stod det MINUS 0,4 på vågen och jag är glad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar