onsdag 26 augusti 2015

...min VIKTonsdag nr 4...

Ny onsdag och dags att ställa sig (mig) på vågen igen, vilket jag gjorde imorse. Jag har kommit på mig själv under flera veckors tid nu att jag längtar till varje  onsdag morgon. Så har jag aldrig förr gjort under tidigare försök till viktminskning. Och förr har jag dessutom ställt mig på vågen femtielva gånger/dag sju gånger i veckan. Det är inte bra. Minsta lilla hekto upp eller ner ~ som kan göra en helstissig. Nä, en gång i veckan på ungefär samma tidpunkt. För min del då onsdag...efter uppstigning och dagens första toabesök och endast underkläder på kroppen. 
I dag visade vågen -0,4 kilo och jag är nöjd. Idag har jag gått ner tio procent av min startvikt. Jag känner att jag har mer ork och energi...vad ska jag då ha när jag är i mål, hehe. Minst tio kilo till ska bort...mest troligt blir det nog ytterligare några men det tar jag då.
Veckan som varit har innehållit ett restaurangbesök. I torsdags. (dumt att lägga sådana på tisdagar, dagen innan man ska väga sig...då hade vågen garanterat visat + ;)) Jag åt mycket skaldjur och överskred inte mina propoints.
...gott, bara gott...
Nu ser jag fram emot en ny vecka med bl.a. en arbetshelg.
Jag börjar tycka om vad jag ser när jag tittar mig i spegeln. Det har jag gjort förut också, så och då men nu för jag det mer "nu och nu" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar