onsdag 23 september 2015

...aaa, va gott...


För några veckor sedan besökte jag Tomatens Hus utanför Kvistofta för första gången och i helgen som passerade var det dags igen. Janne och Oliver var med mig.
Den lilla butiken med delikatesser och dess växthus firade tio år. Spelemän stod i växthuset och jazzade för besökarna som fritt strosade runt och tittade på chilifrukter i alla möjliga styrkor av hetta...tomater i olika färger/former/storlekar. Mmmm, det doftar ljuvligt i växthus :)





Om man ville fanns en tallrik med smakbitar att avnjuta. Tomater, två olika brödsorter (med oliver och tomater) 
Dagens aaaa, va gott blev den lilla marängen med en (inlagd/syrad) tomathalva. För mig en ny smakupplevelse. Mitt på tallriken är en miniminibiskvi. God, vet dock inte "var/när/hur" med tomatinnehåll...
...goda munsbitar...
Onsdag. Mitt i veckan och lilleman och jag är lediga. Vi har inte alltför mycket på dagens agenda...lite matshopping samt simskola i eftermiddag. Sådär lagom :)
Trevlig dag till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar