torsdag 3 september 2015

....oooouuu...

"Mamma vi gör ooouuu på en selfie." 
En selfie innan simskolan kan man väl göra. Så det gjorde vi. Igår.
Den här simskolan. Oliver gillar den, han tycker det är skoj och gör vad han ska. Det känns bra och igår kändes det bättre för mig som "mamma på kanten" än förra onsdagen. Bättre men inte helt bra. Jag ska berätta. Förra onsdagen var jag så arg så att jag satt där bredvid bassängkanten och kokade och lovade mig själv att om det inte var bättre bästa vecka (igår) skulle jag hugga tag i kantansvarig och prata med denna. Nu var det som sagt bättre igår och jag behövde inte hugga tag i någon men jag ska berätta om förra onsdagen.
Tre simskolegrupper tränar bredvid varandra. Oliver går i första gruppen, Baddaren, de andra två grupperna är längre fram i sin simkunskap samt att barnen är äldre där. I båda dessa grupper med äldre barn (nu pratar vi inte tioåriga barn men barn som är stora nog att lyssna och respektera vad en (för dem) okänd vuxen säger. (kvittar iofs om den vuxna är känd eller okänd för barnet))...i båda dessa grupper (små grupper med endast fyra fem barn) lyssnar ett eller inget barn på simtränaren!!! När de ska samlas vid kanten går några barn dit medan några flamsar i bassängen. De som går dit klättrar upp på bassängkanten, de tar redskapen som ligger på kanten. M.m m.m 
I Olivers grupp är det inte lika illa, men ett försiktigare barn (mitt i det här fallet) ihop med stojiga barn som kör sitt race...nä, det är inte helt ok.
Förra veckan när jag blev så arg. Först satt jag och blev så tosig på barnen men sedan tänkte jag om. Det är ju föräldrarna man ska säga till. De sitter och tittar på sina barn. Skrattar lite grand. Gestikulerar liiiite åt sitt barn och menar att det ska lyssna på tränaren. Barnet fullständigt skiter i det. Både sin förälders (iofs lama) gester och simtränares ord. Hade mina barn hållit på så här hade jag sagt till på skarpen och hade de fortsatt så hade jag hivat dem upp och ur bassängen. Med respekt för de andra barnen i gruppen där föräldrarna betalar dyra pengar för att sitt barn ska lära sig något. 
Jag är nog ganska arg fortfarande, känner jag...
Idag då. Kväll på jobbet och nu är snart rasten över. Ha en bra kväll alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar