fredag 25 september 2015

...på rast...

Rast. Arbetshelgen är påbörjad. 
I förmiddags hann vi med mycket; spel, lek, mys, tv, tvätt och både frukost och lunch och hade min lille man fått välja hade ännu mer klämts in.
...en del av förmiddagsleken...
Många föräldramöten som avverkas ute i bygderna nu. Så även i "min bygd". Förra veckan var Janne och jag på ett. Ett föräldramöte med dålig uppslutning, tyckte vi då det var föräldrar från 8-10 barn i en klass med cirka 25 elever. När jag sedan några dagar senare läser på sociala medier där bl.a. en mamma suttit med en annan förälder + läraren på den klassens föräldramöte, ja då blir ju uppslutningen på "vårt" hux flux väldigt bra.
Jag köper att man kanske inte alltid kan gå på alla föräldramöte men tyvärr är det ju oftast samma föräldrar som inte kommer. Varför är det så?
Igår var vi på ytterligare ett föräldramöte. Ett med många föräldrar. Ett givande och roligt möte där vi föräldrar avslutningsvis fick höra citat sagt av våra barn ~ vad deras föräldrar är bra på. 
Mamma: dukar fram bra kvällsmat
Pappa: lagar och fixar grejor
Janne och jag gissade inte rätt på att det var vår lille älskling som sagt ovanstående citat :) Alla citaten bjöd på hjärtliga skratt i föräldragruppen :)
Trevlig f r e d a g


1 kommentar:

  1. Kul idé med citaten, förstår att ni njöt!
    Och vad härligt med smurfar, hade en jättesamling innan jag flyttade till Sverige 1983, de hade varit värdefulla nu!
    Ha en skön helg )

    SvaraRadera