fredag 27 november 2015

...julmys...

De senaste dagarna har gått i julens tecken här hemma. Det är så mysigt. Jag har ett lugn i kroppen. Iofs brukar jag väl inte stressa när julen närmar sig. Börjar ju alltid mina förberedelser i god tid. Men i år är det ett annat slags lugn jag känner och det är ett skönt och väldigt behagligt sådant :)
Julfardinerna i barnens rum är strukna och upphängda. Adventsstjärnor och ljusstakar är på plats och tända. Lite julsaker är framtagna...hade Oliver fått sin vilja igenom så hade alla tomtar varit uppe nu, men jag tycker det är liiiite för tidigt. Vi sparar dem till en dag nästa vecka.
I förmiddags var jag på Väla med Elin och Oliver.
...mina sötnosar...
Jag skulle handla julklappar, de som är kvar på min "köpalista" ~ det blev inte så...jag SKA fixa resten en dag/kväll nästa vecka.
...älskar juldekorationerna på Väla...
...hemma i köket...
Imorgon ska vi baka pepparkakor, göra köttbullar och annat juligt :) och vi ska lyssna på julmusik och tända många ljus för det är så mysigt.

1 kommentar:

  1. Myyyysigt! Vi är också (ja, mest resten av familjen) för allt pyssel, bak m.m., m.m., själv njuter jag mest av stämningen, lugnet, ron.....:)
    Ha en härligt mysig 1. advent! :)

    SvaraRadera