lördag 28 november 2015

...solbrända kokoskakor...

Det har varit en härlig lördag! Nu har vi mysigt i huset, riktigt julmysigt. Hyacinter ~ jag älskar de vita, barnen har fått hyacinter på sina rum. De brukar få välja färg, i år valde Oliver blåa till sig och Oscar och rosa till syrrorna.  
Ljus överallt. Lite tomtar ska vi få på plats nästa vecka. Å, vad jag tycker om julen!!
Vi har bakat pepparkakor. Vi har massor med pepparkaksformar ~ giraff, hjärtan, granar och grisar. Snögubbe, gubbe, gumma och en motorcykel har vi också och ytterligare en himla massa.
...kavla, kavla...
En kaka som jag gör inför varje jul och som går snabbt att röra ihop är kokostoppar, Janne och barnen tycker de är himla goda ~ och de gjorde jag tidigare ikväll. En plåt. Och så ytterligare en ~ men när den sista stod i ugnen satte jag mig i soffan i rummet bredvid köket...och glömde bort kakorna i ugnen. Fast jag hade tonern igång (jag hörde inte när den pep.) Plötsligt sa Janne att det luktade kokos ~ han trodde att jag tagit ut plåten. Kakorna på andra plåten var lite väl solbrända men inte kolaktiga så de går nog att äta dem också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar