fredag 4 december 2015

...fredag igen...

Ok. Nu är det fredag igen och jag ska jobba kvällspass. Imorgon har jag tagit semester. Tilda och jag ska på öppet hus på skolan hon ska börja på nästa höst. Och sedan ska hela familjen på julmarknad. Men det är imorgon det. Idag är idag...och n u  :)
...spännande...
Igår var vi lediga och for till Väla med en väninna. Både hon och jag skulle shoppa julklappar vilket följdes av en lunch och ännu mer shopping. Nu har jag snart köpt allt jag ska ~ det känns lite konstigt; den här julen är jag så lugn i kroppen. Inte för att jag brukar känna mig stressad andra år heller, men det här är på ett annat sätt. Jag känner julen, tar vara på känslan mer än någonsin, tror jag och bara har ett  lugn och en ro i kroppen. Känns väldigt skönt.
Efter svängen till Väla igår tog vi upp lådorna med julpyntet...och plötsligt blev det strömavbrott! Mellan tre på eftermiddagen till sju på kvällen. Mysigt att tända ljus i hela huset men det blev kallt väldigt snabbt. Tur avbrottet inte varade så himla länge.
...idag har vi fortsatt att julpynta med alla möjliga gester och grimaser...
Ha en härlig helg alla. Hoppas ni slipper Helga som nu står på tur att storma över delar av vårt land. Den här gången tror jag Skåne blir förskonade. Vi hade ju faktiskt Gorm som hälsade på för bara några dagar sedan (pågatågstrafiken är ännu inte igång som den ska efter hans framfart...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar