fredag 18 december 2015

...helg igen...

Nu är det snart julafton. På riktigt. Men julmysigt har vi redan. Häromdagen frågade jag Janne och äldsta dottern om de är julmysigt och stämningsfullt här hemma. Deras svar gjorde mig så glad: de tycker det på något sätt är mer julmysigt i år. "Det beror kanske på hur du har ställt tomtarna...eller, jag vet inte." sa Elin :) 
...vacker vy över Sundet tidigare i veckan...
...pyssel med lilleman som ville göra en smällkaramell ~ så det har vi gjort och hängt i granen (som är så riktig och äkta den bara kan bli ;))...
Igår var vi lediga och tanken var att ta en promenad till grannbyn och leka på lekplatsen där...vi traskade iväg, Oliver i vagnen och jag med rejäla vandrarkängor på fötterna ;) men efter bara några hundra meter vände vi hem igen. Jag vågade inte gå längs vägen då det var en tät dimma över nejden. Dålig sikt för bilisterna. Vi vände hem igen, som sagt och tog bilen till lekplatsen.
...lycka att det famns en liten grävskopa på lekplatsen...
Ikväll har jag jobbat ~ min arbetshelg...tycker jag säger det alltid min arbetshelg. Varannan helg, då blir det så...
I förmiddags var jag och handlade och då såg jag något vackert i fruktdisken som jag aldrig sett förut och bara var tvungen att köpa: pinjekotte
...vackrast i fruktskålen...
Trevlig helg :)

1 kommentar: