onsdag 23 december 2015

...köket i juletid...


Vi har haft en riktig mysig lillejulafton. Hela familjen tillsammans.
I förmiddags körde Janne och jag med Tilda och Oliver till en handelsträdgård och köpte en blomma som vi ska ha med till min syster och svåger imorgon. En liten blomma till en kär vän och kollega köpte jag också och lämnade på vägen hem.
Eftermiddagen har ägnats åt att förbereda kvällens julbord. Janne har gjort revbenen och griljerat skinkan. Sill, lax och laxpaté har gjorts och alltsammans dukades fram vid tiden för kvällsmaten.
Sedan Janne renoverade vårt kök för några år sedan är det mitt favoritrum i huset (ja, jag gillar vårt lilla söta vardagsrum också men köket är snäppet bättre) I juletid blir köket extra mysigt.
...han är överallt, min minsta lilla älskling...
...inte så svårt att gissa vem som hängt girlangen på elementet, eller hur ;)...
...dukat för julmiddag...
...ljusstakar från barndomens jular...
Nu har jag några få små julklappar som jag ska slå in och lägga under granen. Och så ska jag göra knäck som ska tas med imorgon.
Önskar er en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar