onsdag 23 december 2015

...min lille kreatör...

Klockan är två på natten ~ imorgon är det julafton. Lite pyssel är kvar...dock är allt färdigt till imorgon. Vi ska ju inte vara hemma utan ska till min syster. 
Ikväll ska vi äta lite julmat och ha julmyskväll. Köttbullar ska rullas...det brukar jag inte göra såhär sent, men jag har lyckats köpa gammal köttfärs x2 (är dålig på att kolla "bäst-före-datum" när jag handlar) Har nu köpt ny och om några timmar rullar jag köttbullar :)
Häromdagen fick Oliver fatt på färger som jag använder när jag scrappar. Han lyckades ganska väl med att färga både sig och sin pyjamas. Idag var han återigen där uppe och skapade...dock utan färg den här gången. Han kom ner och visade en stor spindel av piprensare i olika färger. På benen hade han trätt paljetter i alla möjliga former. Spindeln ska vi hänga på hans rum när vi packat undan julenen bit in i januari.
...Oliver och hans spindel...
Min lille kreatör är överallt och småpillrar. Jag har små flugsvampar i keramik som han har "tryckt" in i en gran.
Ibland ser man tomtarna här i huset stå på rad bredvid varandra ~ jag har rättat till dem några gånger men när de lika snabbt hamnar på ett långt "bredvid-varandra-led" så har jag bestämt att de får stå så. Lilleman tycker det är fint och då är det så <3 och han får så gärna röra och känna på tomtarna. 
Nähäpp...då säger jag godnatt nu då :)
g o d n a t t

1 kommentar: