måndag 4 januari 2016

...bakfull...

Kan man vara bakfull på jordnötter? Ja, det frågade jag min kollega igår. Jag var så trött och det kändes verkligen som jag var bakis. Men det enda som jag intog i lördagskväll var alldeles för många jordnötter. Nä, jag var nog allt bakis av just trötthet ~ var ju bara ledig i torsdags. Annars har jag jobbat från förra måndagen till avgång idag klockan 15. Det känns. Men i morgon är jag ledig och då ska ta en långpromenad. Oavsett hur vädret är. Just nu har Helsingborgsområdet drabbats av cirka fem minusgrader och mycket blåst. (Skånska vintervindar är svinkalla rent ut sagt!! Bara så att ni vet ;)) Men det ska inte stoppa mig!
Förutom promenad så ska granen ut. På lördag ska vi ha "vuxenkalas" (inklusive kusinerna) för Oliver. Pynt och gran ska då vara väck! ~ förutom adventsljusstakar/stjärnor. De får vara kvar ~ mysigt när de lyser upp mörka kvällar.
...fick tulpaner av Janne igår...

1 kommentar:

  1. o så börjas det med tulipaner som varje årsskifte ;)

    SvaraRadera