lördag 25 juni 2016

...sol och värme...

Vilket underbart midsommarväder vi bjuds på! Både igår och idag, midsommardag. Sol och värme (~ och även åska och regn, vilket jag iofs inte tycker är lika underbart...)
Nu är jag ledig i nio dagar och det är nio efterlängtade dagar...ska njuta av varendaste en med en del smått ich en del stort inplanerat och en del inte alls planerat :)
...midsommarstången på arbetsplatsen igår...
Familjen mötte mig när jag gick av mitt arbetspass klockan två igår. Vi traskade upp till byns plats för årlig dans kring midsommarstången. Vi brukar gå dit vid den tiden så gissa hur förvånade vi blev när folk var i full gång att plocka ihop sina picknickfiltar och gå mot sina bilar/hus/trädgårdar. Jaja. Vi gick genom folkmassan och vidare mot vår bil. De stora barnen tyckte det var enormt pinsamt...
Hemma i trädgården spelade vi trädgårdsspel. K U B B alltså. Detta spel ~ att det ska vara så himla svårt för denna människa att träffa de där klossarna. Därmed förstår ni nog att mitt lag inte vann alls ;) Men roligt hade vi och det är ju huvudsaken!
Dessa ljusa kvällar som vi är berikade med i vårt land är underbara! Och särskilt härliga är de när kvällarna är som den igår var. Vi satt ute länge och pratade och spelade gamla hederliga brädspel.
...b a m b o l e o ~ kräver en hel del koncentration...

1 kommentar:

  1. Ni njuter v livets goda, som vanligt....härligt! :)

    SvaraRadera