torsdag 7 juli 2016

...boktips...

Att jag tycker om böcker är ingen hemlighet. Jag älskar böcker! Älskar att gå på bibliotek och botanisera bland alla olika boktitlar och kategorier. Och jag älskar bokreor! Ica Maxi har rea på sina böcker titt som tätt och då är jag där och köper ett gäng!
Idag var jag där, på Maxi och det blev några julklappsböcker (älskar även julen som de flesta vet ;) ni får tycka jag är hel eller halvknasig som köper julklappar redan, men sån är jag!!)
Böcker till Oliver.
En med bilder från Astrid Lindgrens underbara sagor. Texten är sånger från böckerna. Och så har boken en spelfunktion som spelar upp sångerna. Kanske är Oliver för gammal för den här slags boken men det är ju Astrid Lindgren och henne blir man aldrig för gammal för!
...sång och flikbok...
Den andra boken är fylld av flikar att lyfta på. Djurlivet i vår värld. Olika kartor...m.m.
...under en flik...
Boken jag pratade om igårkväll ska jag ta och läsa ett (det första) kapitel ur i detta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar