tisdag 5 juli 2016

...dagens innehåll: en lista...

Ikväll har jag arbetat med en vikarie. Ibland är man inte så upplagd för ett pass med en vikarie, men den här gillar jag och kvällspasset gick så bra och smidigt. Vi behövde inte stressa halvt ihjäl oss ~ fick faktiskt lite "tid över" att pladdra om annat än jobb.
Vi har faktiskt fått bra sommarvikarier på min avdelning i år. Så har det inte varit alla år...ibland är man totalt slut i rutan efter några veckor med sommarvikarier, men så kommer det inte att vara nu ~ även om jag längtar enormt mycket efter min semester just nu. Baaaara åtta arbetsdagar kvar innan det är dags! :)
...handelsträdgården i Sofieros slottsträdgård...
Regn och bara regn...eller nja, väldigt mycket regn iallafall. Men det ska inte vara något hinder...inget blir ju bättre än vad man gör det till.
Regn eller ej så ska jag på min semester

• läsa böcker 
• fotografera mera (jag saknar det, men får liksom inte till det, skyller på tidsbrist)
• se solnedgången på stranden
• sova i lekstugan med Oliver
• promenera mera
• ha vattenkrig (med barnen)
• baka och ha fikabjudning
• se en soluppgång 
• ha en sockerfri vecka
• under en dag le mot alla jag möter
• spakväll 
• regndansa
• ha mer skärmfri tid (jag har varit ganska bra på det i år, men ska bli ännu bättre!)

Det blev en liten lista iallafall. Det mesta här är lite ego men så är det ju j a g som ska höra dessa grejor när jag har semester. Ska göra en lista på saker att göra med familjen...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar