onsdag 13 juli 2016

...på promenad...

Redan onsdag och äntligen har jag kommit utanför hemmets dörr. Avskyr att vara sjuk och inte orka något! Ibland när man är lite trött på jobbet så kan man väl slås av tanken "tänk om jag kunde bli lite dålig så jag kan stanna hemma från jobbet en dag eller två" men när man väl blir sjuk är det inte roligt alls! Nä, jag är väldigt tacksam att jag är frisk och har en arbetsplats att gå till.
Har sovit bort två dagar (hur kul är det, men det behövdes för att bli JAG igen.)
Idag tog sönerna och jag en promenad i vackra Råådalen. Vi började vid Raus kyrka. Den ligger så vackert! Nu under sommaren är den öppen, vägkyrka så efter att ha traskat lite i skogen gick vi in i kyrkan och tittade. Jag, Tilda, Oscar och Oliver samt min syster och hennes barn är döpta där så jag vet hur kyrkan ser ut invändigt, men med en församling i kyrkobänkarna :) 
...idag har vi förärats med sol och blå himmel hela dagen...
...Raus kyrka ~ invändigt...
...porlande Råån blänkte vackert...
...vildhallon är gott!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar