måndag 25 juli 2016

...vatten...

Ja, idag tog vi oss ut i S:t Annas skärgård. Väldigt vackert. Mycket skog (det fick vi berättat för oss av mannen vi hyr stugan av innan vi for iväg och det var nog tur) ~ för sååå mycket skog förknippar man nog inte med skärgården. Dock väldigt vacker skogsmark med klipphällar här och var.
Vi körde runt på de olika öarna ~ tyvärr var det mycket som var privat och "enskild väg" och vi var inte intresserade att stanna på camping/överfyllda badplatser. Men några fina vyer fann vi och stannade vid.
Alla bilder här ovanför utom dem första är tagna vid Stegeborgs slottsruin ~ mycket vackert belägen och när det begav sig på vikingatiden samt medeltiden låg den väldigt strategiskt placerad vid infarten till Göta kanal.

1 kommentar:

  1. Jag har varit i St: Anna skärgård när jag var liten. Mina föräldrar köpte en hundvalp där på nån ö. Vi blev hämtade med båt! Så spännande och mysigt. Jag har heller aldrig haft så många myggbett som efter den turen. Fick knappt börja simskola för de trodde jag hade vattenkoppor, men det var myggbett... =)
    Njut och ha det bra på er resa!
    Kram!

    SvaraRadera