fredag 8 juli 2016

...veckoslut...

Nu är jag ledig i två dagar och den ledigheten inledde vi med grillning tidigare ikväll.
Efter maten satt Oscar kvar och pratade med Janne och mig om dittan och dattan ~ mycket om hans gymnasieval. Han börjar ju nian till hösten och ska under det läsåret göra sitt val som han redan är ganska säker på. Det är mysigt när barnen sitter kvar så och vill prata. Elin är inte hemma och de två yngsta hoppade på studsmattan så dem hade vi full koll på medan vi pratade :) (och för all del: de hade även koll på vår närvaro i uterummet)
...det som blommar i trädgården just nu; våra gula rosor, en orange lilja och så vår rosalila klematis (som blommar och växer så att det knakar)...
Efter min arbetsdag var det dags att återigen bege sig ner till Råå och sommar simskolan. Redan i måndags lovade jag Oliver en glass när veckan var slut. Så. Idag blev det en glass innan vi styrde hem till den väntande grillningen.
...min duktige lille simmare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar