måndag 21 november 2016

...morgonstund...

Godmorgon. Det är fortfarande mörkt här utanför. Vi, lilleman och jag äter frukost i soffan innan det är förskoledags. Själv ska/MÅSTE jag plugga idag. 
Jobbehelgen är över. Och det är vardag igen. Tiden går så fort. På gott och ont.
Julskyltningen på Råå var igår. Den är alltid söndagen innan första advent. Ibland besöker vi den. Ibland inte. Tanken var att Janne skulle köra dit med barnen igår men det regnade och blåste (storm som Oliver sa) ~ det blev ingen julskyltning.
Ungar är ju roliga. Det vet vi ju. Lite märkliga också. Vilket vi också vet, eller hur ;) Oliver vill att jag, när jag jobbar kväll ska ringa hem och säga godnatt. Igår:
Jag: "Hej, det är mamma."
Oliver: "Hej, mmmm det vet jag."
J: "Var det roligt på julskyltningen?"
O: "Det blåste STORM så vi var inte där. Ska vi lägga på nu?"
Typ sådär lät det. Även om ointresset var högt när vi pratade så tror jag inte miniman såg det så. Han ville jag skulle ringa och det handlar nog om att höra rösten bara...det räcker liksom. Och ärligt talat: vem vill höra en mamma traggla i telefonluren? ;)
Ha en go dag <3

1 kommentar:

  1. Hahaha....älskar barn! Spara och skriv upp, han ska säkert gifta sig nån gång då blir det en perfekt gåva! :)
    P.S. Stämningsfull bild

    SvaraRadera