söndag 4 december 2016

...andra advent...

Andra advent. Och vi ska hem. Hem till de bästa. Barnen. Det är tomt utan dem. Man behöver komma bort och ifrån varandra. Men det är tomt utan dem <3 Ikväll ska vi tända andra ljuset i adventsljusstaken och mysa tillsammans.
...S:t Karins kyrkoruin i kvällstid...
Igårkväll åt vi julbord på Munkkällaren som ligger mitt på Stora Torg, mitt i stan. Godast på deras julbord var laxen och sillen och deras saffransostkaka som jag tog till dessert. Jag brukar knappt äta något av varm julmat men efter "tips" från Janne smakade jag deras "viltprinskorv" och den var makalöst god! Undrar måntro om man kan hitta en sådan variant på Ica Maxi hemmavid på Råå? ;)

...Stora Torg...

2 kommentarer:

  1. Julbord i all ära men man är ju alltid proppmätt efter sillen😄

    SvaraRadera
  2. Julbord i all ära men man är ju alltid proppmätt efter sillen😄

    SvaraRadera