torsdag 1 december 2016

..."idag är det vinter"...

Oj, vad det blåser i träa idag! 
Första december och "nu är det vinter" som Oliver säger. Som vi läst/sett i en Kråkebok och som de gjort på dagis så visar årstidshjulet att det faktiskt är vinter när December tar vid. Dock lyser det mest vintriga, enligt mig med sin frånvaro: snön och den riktigt bitiga vinterkylan. Jaja, vinter är det och snart jul också :) 
...imorse öppnades första luckan i chokladkalendern...
Vi har tittat på första avsnittet av årets julkalender "Selmas saga" och jag tror det här är en julkalender precis i min smak :)
Nu ska jag iväg med min mamma för att shoppa julklappar. Det är mest hon som ska shoppa, jag är ju så gott som färdig med mina julklappsinköp. Tror det blir en god kaffe också i köpcentret ;)

1 kommentar:

  1. FÄRDIG med klapparna?!?
    En annan har knappt börjat!

    SvaraRadera