måndag 26 december 2016

...droppar...

Det är snart slut med julbilder här i bloggen för det här året. Den jag bjuder på idag är på ett sätt ett minne från barndomen men i ny variant. De där silvriga dropparna. De har sin speciella plats i granen varje år. Längst upp. När jag var liten hade mamma en grön, en blå, en guld och kanske en röd droppe som var väldigt gamla. Även de hängde högt upp i barndomens julgranar. Dock minskade de i antal efter några år. Pga barn (min syster eller jag) som kröp under granen och på så sätt välte den. Pga katter och hund som for under granen och välte den. Ja, granarna genom åren välte många gånger och många fina julgransdekorationer blev blott minnen. Den blåa droppen hängde med längst, men finns inte idag. När jag för några år sedan hittade dessa silvriga droppar köpte jag dem med mammas fina gamla i minnet. Hoppas att mina kan bli gamla...så att mina barnbarnsbarn kan plocka fram dem med tindrande ögon någon gång i framtiden ;)
Vi väntar på Urd. Stormen som ska drabba Helsingborg värst i Skåne. Hoppas takpannorna håller sig på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar