tisdag 27 december 2016

...en skorpion...


Oliver fick häftiga tatueringar i julklapp...alla barn tycker om den här typen av tatueringar ~ iaf våra, fastän varken Janne eller jag har några riktiga. (dock är jag lite i hemlighet sugen på att göra en. Ingen märkvärdig, en med barnens namn i ett fint typsnitt. Inte så stort. Får väl se om det blir av någon gång...förresten så är det ju en ganska "märkvärdig" tatuering när allt kommer kring. Ens barn är ju det mest speciella man har och därmed "viktiga och märkvärdiga" ;)
Vi drabbades inte hårt av stormen Urd som härjade i Skåne igårkväll. Alla takpannor är fortfarande där de ska vara och eftersom Janne redan i oktober monterade ner studsmattan slapp vi lirka ut en totalknölig sådan från häcken. (det har vi ju fått göra ett antal gånger förut) Det blåste rejält och jag satt och lyssnade till Urd hela kvällen igår medan jag pluggade till min muntliga examination i medicin som jag hade i förmiddags. Jösses bad jag läste om mikroorganismer, bakterier, virus, celler och sjukdomar. Gick upp tidigt idag och fortsatte läsandet. Ändå fick jag totalt hjärnsläpp när läraren dök upp på skärmen! Gick dock bra ändå. När man läser såhär på distans får man betyg på de tre, fyra uppdragen som varje kurs innehåller. Det muntliga är mest för att kontrollera att det är JAG som skrivit svaren i uppdragen. Läraren idag var bra och jag fick ett slutbetyg som var snäppet bättre än vad jag satt som mål. Då får man vara nöjd. Men kursen jag avslutade förra veckan, specialpedagogik var roligare vilket märktes på mitt engagemang och betyg. Någon gång i sommar eller efter sommaren är det dags att välja inriktning och jag har valt funktionsnedsättning. Det ska bli roligt/spännande/intressant att läsa. Man får väl se vad som händer i framtiden...om man blir kvar på bårdboendet eller...

1 kommentar: